Salavarakas vs. pikarakas

OP-Pohjola-ryhmän mainonnassa piilevä ”Salavarakas”-sana on kyhätty kulutetun ja suomalaiseen kielenkäyttöön vahvasti ankkuroituneen salarakas-käsitteen päälle. Uuskäsitteen taustalla on mainostoimisto Bob, joka joskus oli tunnettu nokkelista ja oivaltavista tarinoista ja jopa kansallista mielenkiintoa herättäneistä kampanjoista ynnä muista tempuista. Sakavarakkuutta perustellaan osin tiettävästi jungnerilaisuudella, jolla viitataan kymppitonnin peruskuukausituloihin… No, kampanja mikä kampanja, ja jos vielä toimii, hieno homma!

Uutena käsitteenä sinänsä luova oivallus jää kyllä kakkoseksi toimituksen kansi-iskulle. Nimittäin Seiska heittää jälleen paremmaksi: Petetty Sami Kapanen vei pikarakkaan lemmenlomalle!

Pikarakas. Kyllä ne osaavat!

 

(Visited 42 times, 1 visits today)

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *