Elämme odotuksen aikaa. Odotus haiskahtaa taloudelliselta taantumalta, ei kansa ainakaan koviin kasvuihin usko. Odottelemme Nokialta ja kumppaneilta tulosvaroistusta. Odottelemme syyssäiden alkua. Sateita, tuulta ja pimeitä iltoja.
Markkinointiväki odottelee sekin näköjään jotain. Tämä näky on Markkinointi & Mainonta -lehden verkkosivuilta (marmai.fi):
Alempi visio liittyy Effie Awardisin kilpailuajan päättymiseen, ylempi Mainostoimisto TBWA:n omaan vedätykseen (ilman yhteydenottotietojen jättämistä sivulla ei päässyt etenemään. Pakkomarkkinointia, jo valituille). Toinen laskuri saman puodin laskurinäkymästä löytyy ns. herätyskokouksen omilta sivuilta.
Mitäs vielä voisi odotella? 9/11-muistopäivää? Tai vaikkapa rahaliiton kaatumista, asuntokaupan tyssäämistä ja korkojen nousua, sekä tietenkin niitä maailmanloppuja, joita on luvassa joka kuulle ainakin yksi. Jotain positiivista? Musiikkitalon avajaisia tai Suomen uutta presidenttiä, joka jo melkein tiedetään. Sanotaan toisin päin, odotellaan Halosen aikakauden loppua. Eli niitä kaikkia odotellessa.
Odotuksen konnotaatio on kuitenkin pääosin vähän synkän puoleinen, joten kaikenlaiset laskurit markkinointimielessä saavat mielen kyllä enemmän epävarmaksi kuin toiveikkaaksi.
Todella mukavaa luettavaa ja kiinnostavaa myös, jatka hyvää työtä!
Olen samaa mieltä että nämä ovat mielenkiintoista luettavaa – jopa minä jaksan lukea loppuun..
Ja kuten otsikko kuuluu: jotain odotellessa – aina jotain odotellaan, kuten minä odottelen tässä nosturia saapuvaksi