Shhh, suhisee stand up -koomikko Niko Kivelä BMW:n uudessa markkinointitempauksessa. Bannerin kautta ajauduin tarkastelemaan sitä Kauppalehden välityksellä, mutta taitaa sen verran salaisesta kampanjasta olla kyse, että video löytyy ihan bemarin kotisivuiltakin.
Olen muutaman kerran saanut nauraa mehevästi oikeille vitseille yleisössä kun Kivelä on pistänyt parastaan, mutta nyt ei oikein naurata. Eihän auton myyminen ole naurettavaa vaan yrmeän vakavaa puuhaa. Tunnetun koomikon istuttaminen harmaaseen markkinointimiehen pukuun – solmiotta tottakai – ei nyt ole ollenkaan uskottavaa, ei artikulaatio, ei olemus, ei mikään. Ja mitä niillä käsillä oikein halutaan viestittää? Käsitteitä, uskottavuutta, muistuttaa bisnessaarnaajaa, vai?
Teknisesti toteutus oli hieno, matrixmaisesti todellisuutta ja digivirtuaalisesti sekaisin. Mutta tarina… Heikko toteutus, sorry. Ainoa tunne oli myötähäpeä, ei herännyt ostohalu vaikka lähes kumppitonni varusteita lupailtiinkin.
Olisko tässä enemmän uskottavuutta?
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=oL2V8dX4nG0&feature=player_embedded#]
PS. Miltä muuten tuntuisi omistaa uudenkarhea bemari, kun saman tien luvataan tuollaisia etuja. Uusmyynnin ikuinen dilemma…