Vaalirahoitus = mediarahoitus

Markkinointi toimii niin, että kun jokin ilmiö, keksintö tai idea osoittautuu suosituksi, sitä jatketaan, tuotteistetaan, kerrataan, syvennetään, viihteellistetään, hajautetaan mediamixeihin, historisoidaan, kansanliikkeistetään, politisoidaan, ja niin edelleen. Ja tietenkin kaupallisissa tarkoituksissa.

Vaalirahasotku on markkinoinnin kannalta median jackpot. Siitä nimittäin riittää ammennettavaa vielä pitkäksi aikaa, koska kansa eli lukijat tuntuvat olevan siitä innoissaan. Markku Vuorinen ennustaa blogissaan, että seuraavana listalla ovat yhdistykset ja urheiluseurat.

Tottakai! Näin juuri kaupallinen media toimii. Jos olisin kansan liikkeistä ja reaktioista riippuvaisen iltapäivälehden päätoimittaja, tutkituttaisin heti kaikki yhdistysten ja urheiluseurojen rahoitukset. Onneksi en ole.

(Visited 9 times, 1 visits today)

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *